Sidor

måndag 18 juni 2012

Balsammetoden

Efter mycket läsning och funderingar har jag beslutat mig för att testa balsammetoden. Jag har låtit mitt hår växa till sig en bit men mitt självfall och fåtal lockar syns inte till. Istället är det som en "poff" effekt, ingen definition eller struktur på mitt hår. Samtidigt har jag fått mycket torr hårbotten som ger mig "mjäll". Efter att ha testat mjällshampoo har jag förstått att det inte är mjäll utan torr hårbotten. Men det försvinner inte oavsett vad jag än gör, oljor, inpackningar osv, inget fungerar. 
Nu har jag valt de produkter som jag ska ha för BM, ska precis iväg och införskaffa allt. Jag börjar enkelt, med billigare varor. Om det visar sig att BM fungerar kan jag trappa upp och använda mer ekologiska produkter (har redan spanat in de jag vill ha). 

All information har jag googlat fram. Jag har funnit att www.lockig.se har all information man kan tänkas behöva plus att de har ett forum som är trevligt för nybörjare som jag, där man kan fråga och få svar. 

Nu kör jag! Kommer att ta bilder och när jag har testat en längre period kommer jag att uppdatera här på bloggen. Spännande!! 

------> Resultat exempel!!!! Bilder lånade från www.lockig.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar