Sidor

fredag 15 juni 2012

Hydra-matte lotion

Tillsammans med lotus face treatment oil använder jag för tillfället Hydra-Matte Lotion från Clains. Min tanke ar att tillsammans skulle de äntligen råda bot på oljig T-zon och torra kinder - den perfekta duon helt enkelt.


Hydra-Matte lotion är en tunn kräm som ska balansera huden så att det håller sig matt under dagen. Efter att ha använt den varje dag i ca två månader upplever jag den som OK, men långt ifrån perfekt. Det är flera små saker som gör att jag kommer leta efter något annat när krämen tar slut. 
1. Den håller T-zonen matt till en viss gräns, men inte så pass bra som jag hade hoppats.
2. Pumpen sprutar ut en bestämd mängd kräm, svårt att reglera när man vill ha lite mindre.
3. Ingen spf vilket gör att man inte har något skydd de dagarna man inte har smink med spf på. 

Jag kan rekommendera Hydra-Matte Lotion till personer där skillnad mellan t-zon och resten av ansiktet inte är så stor. Men bara om man inte bryr sig om spf skydd. Jag vill ha lite ivf på min kräm. Lotus face treatment oil kommer jag nog återkomma till för mina torra kinder. 
Nu kommer jag att göra slut på krämen ändå, för jag slänger aldrig ut något. Studentkassan tillåter enbart en liten mängd inköp av produkter, men efter sommaren borde denna vara slut. Några förslag på bra dagkräm med spf? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar