Sidor

fredag 25 maj 2012

Nagelbandsolja från Bodyshop

Jag jobbar extra inom äldre vården och mina händer tar en del stryk från att ständigt tvätta händerna och använda handdesinfektion.  En favorit för mina torra nagelband är Almond oil nail & cuticle treatment från The Bodyshop. 

Det ser ut som en penna med en liten borste på toppen. Man skruvar och så kommer det ut olja som man penslar på naglar och nagelband. Det har en underbar nöt-doft som jag antar är mandel, men eftersom jag aldrig riktigt känt en mandelnöt dofta så kan jag bara gissa.
Tack vore borsten får man inte olja överallt utan precis där man vill ha det. Nagelbanden blir mjuka och fina.
Och ett stort plus är nagelbands "pushern" som är i mjuk gummi. Jättebra att peta tillbaka nagelbanden med, speciellt när man använt någon cuticle remover, för gummit liksom gnider bort gammal hud på nagelytan. 
Ser att det kostar 125 kr på the bodyshops svenska hemsida. 
Ha en härlig dag!

OBS! Glöm inte solskydd idag! Färgen håller längre in på hösten om du sola med skydd på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar