Sidor

torsdag 24 maj 2012

Marilou BIO - organic makeup remover milk

Ni har säkert hört talas om Marilou BIO som säljs på Kicks. Jag har testat deras ekologiska smink borttagnings-mjölk. 

 Det står att man ska använda den morgon och kväll, vilket är lite märkligt då man oftast inte behöver ta bort smink på morgonen....om man inte sovit i det (gör inte det!). Applicera den på huden och sedan tar du bort det med bomull för att sedan tvätta bort det som är över (lång process, jag vet).

Den här produkten fungerar tyvärr inte på mig av tre anledningar;
1. Tycker det är onödigt med att både ta bort med bomull och vatten, andra produkter går bort med bara ett steg. 
2. Doften är...speciell. Jag kan inte beskriva det, och jag vet att doft är en personlig åsikt, men det doftar mejeri-aktigt.
3. Det är tyvärr inte särskilt effektivt. Trots in-masserad produkt, bomull och vatten tar den inte bort sminket helt och lämnar en fet hinna på huden. Jag har kombinations-hy så detta känns oerhört obekvämt. För extrem torr hy kanske är det bättre.

Nu ska jag fortsätta skriva uppsats med schlagertävling i bakgrunden! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar